Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
jimmynator
|
Geplaatst: 18-01-2011 14:23:29 Onderwerp: Lactaat test - 29 januari / 19 februari |
|
|
Dag iedereen!
Om het fietsjaar in te zetten kan het wel eens interessant zijn om bepaalde zaken te weten te komen over je lichaam. (wanneer begint de verzuring, hoe staat het met de conditie...)
Om dit te weten te komen kan je meedoen aan een lactaattest. meer info is er te vinden op www.trainyourdream.be.
De sportarts in kwestie kan ons nog ontvangen op 29 januari of 19 februari telkens in de voormiddag om 9u.
't is eens interessant om te doen. Je krijgt dan achteraf een verslag met uw testresultaten en wat advies hoe je best kan trainen.
Kostprijs is 60,00 euro dus dat valt wel nog mee.
Wie kan er en wanneer? laat zo snel mogelijk iets weten dan regel ik alles met de sportarts!
David |
|
Terug naar boven |
|
|
jimmynator
|
Geplaatst: 18-01-2011 14:25:18 Onderwerp: Beschrijving lactaattest |
|
|
Lactaattest
Beschrijving:
De atleet wordt gevraagd om een bepaalde toer af te leggen aan een welbepaalde hartslag. Na het afleggen van een toer, wordt met een vingerprik capillair bloed afgenomen voor een lactaatmeting. Daarna zal de atleet dezelfde toer opnieuw afleggen, maar met een hartslag die iets hoger is dan in de vorige toer. Na elke toer volgt dan ook een nieuwe lactaatmeting. Dit wordt herhaald tot de omslagpols bepaald kan worden, of totdat de atleet aangeeft dat hij niet meer sneller kan.
Voorbereiding:
De dag voor de test wordt er gerust of kan een korte lichte training op het programma staan. Intensieve trainingen de dag vooraf, zullen de test onbruikbaar maken. De dag zelf dienen er genoeg koolhydraten tot zich te worden genomen. U start de dag best met een gezond ontbijt dat genoeg koolhydraten bevat (brood, confituur, ontbijtgranen). Als u de test in de namiddag of ’s avonds doet, neem dan ’s middags een stevig bord spaghetti - 3u voor de test als u in de namiddag test - en ’s avonds nog een lichtere maaltijd met genoeg suiker (koffiekoeken, brood, fruit). Eén uur voor de start kan best nog een sportdrank genuttigd worden, aquarius, AA-drink of andere.
Benodigdheden:
• Sportkledij
• Hartslagmeter en borstband
• Drinken voor tijdens de test (zuiver water volstaat) |
|
Terug naar boven |
|
|
jimmynator
|
Geplaatst: 18-01-2011 14:26:24 Onderwerp: |
|
|
Ik ga zaterdag 29 Jan.! hoe sneller de voorbereidingen kunnen starten voor de ronde VV hoe beter!
David |
|
Terug naar boven |
|
|
Bram
|
Geplaatst: 18-01-2011 14:36:39 Onderwerp: lactaattest |
|
|
Ik zou op 19 februari gaan.
Bram |