Beuterverzet 53x11 Beuterverzet 53x11
Fietsforum Beuterverzet
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

hoe moet je tijdrijden

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Beuterverzet 53x11 -> Tips en Tricks
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Timothy



Geregistreerd op: 26 Feb 2010
Berichten: 69
Woonplaats: Kortrijk

BerichtGeplaatst: 23-02-2011 17:21:54    Onderwerp: hoe moet je tijdrijden Reageren met citaat

Tijdrijden (voor foto's enzo kijk op http://members.chello.nl/k.haan11/Tijdrijden.htm)

Vaak wordt er gedacht dat tijdrijden gewoon dom hardrijden is. Ik zal laten zien dat er veel meer bij komt kijken om een fatsoenlijke tijdrit te rijden dan alleen maar veel vermogen trappen. Tijdrijden is een vak!


figuur 1: Olano was een vakman (hij fietst met een afgezaagd zadel om dieper te zitten)

Tijdritten

Iedereen kent de tijdritten in de Tour de France. In 1934 werd deze discipline ingevoerd en is sindsdien belangrijk voor het algemeen klassement. In de Tour en bij het wielrennen op de weg zijn er verschillende soorten tijdritten. Zo is er de proloog (een korte tijdrit op de eerste dag van een ronde), de ploegentijdrit (een tijdrit met de gehele ploeg), de klimtijdrit (een tijdrit waarvan het grootste deel bergop is) en natuurlijk de lange tijdrit.

Naast de tijdritten op de weg zijn er nog verschillende tijdritonderdelen op de wielerbaan. Zo is daar de kilometertijdrit, de Olympische Sprint (met 3 man 750m), de achtervolging (4km 1 tegen 1) en de ploegenachtervolging (4km 4 man ploeg tegen ploeg).

Daarnaast is er nog de droom van elke tijdrijder: het werelduurrecord! Hierbij gaat het erom dat je in een uur tijd zoveel mogelijk meters aflegt op een wielerbaan.


figuur 2: Eddy Merckx tijdens zijn werelduurrecord

Training

Om een goede tijdrit te rijden is het van belang om een groot verzet soepel rond te draaien. Vandaar dat in de normale trainingen ook aandacht moet worden besteed aan kracht en souplesse. Souplesse kan getraind worden op de spinningfiets, op de rollen, achter de brommer en natuurlijk het belangrijkste is dat je altijd met je duurtrainingen (de basis van al je trainingen) een hoge cadans aanhoudt. Zodoende wordt dit opgenomen in je motorisch geheugen en zal je ook in wedstrijden automatisch, maar ook makkelijker en efficienter met een hoge cadans rijden.
Op sommige fietscomputers zit een cadansmeter. Je kunt natuurlijk ook altijd nog zelf tellen! Bijvoorbeeld door te tellen hoevaak je 1 pedaal rondtrapt in 15 sekonden en dit met 4 te vermenigvuldigen.

In tabel 1 is een overzicht van het verloop van het werelduurrecord. Opvallend is dat door de jaren heen de cadans ongeveer gelijk is gebleven. Ondanks dat er door Boardman 10 km/u harder werd gereden, was zijn cadans gelijk aan die van de fameuze Fausto Coppi in 1942. De optimale cadans blijkt dus tussen de 100 en 105 rpm te liggen (uitgezonderd Obree, daarover later meer). Dit is dus ook een optimale cadans voor een (vlakke) tijdrit.

jaar coureur afstand verzet cadans omwenteling
1942 Fausto Coppi 45.840 52 X 15 105 7.40m
1956 Jacques Anquetil 46.159 52 X 15 106 7.40m
1958 Roger Rivi鑽e 47.347 53 X 15 107 7.45m
1968 Ole Ritter 48.634 54 X 15 105 7.69m
1972 Eddy Merckx 49.431 52 X 14 104 7.80m
1984 Francesco Moser 51.151 57 X 15 105 7.97m
1993 Graeme Obree 51.596 52 X 12 093 9.25m
1993 Chris Boardman 52.270 53 X 13 100 8.70m
1994 Graeme Obree 52.713 52 X 12 095 9.25m
1994 Miguel Indurain 53.040 59 X 14 101 8.76m
1994 Rominger 55.291 60 X 14 104 9.02m
1996 Boardman 56.376 55 X 13 105 8.97m

Tabel 1: overzicht van het werelduurrecord

Een andere conclusie die je uit deze tabel kunt trekken is dat door de jaren heen de kracht van de coureurs wel is toegenomen. Ze zijn in staat om een zwaarder verzet rond te trappen bij een zelfde cadans. Oftewel de Macht (souplesse + kracht) is toegenomen door de verbetering van de trainigsmethodes, de medische begeleiding en natuurlijk het materiaal. Om zelf je kracht te verbeteren, kun je (bij voorkeur) in de winter je specifieke kracht verbeteren in de fitnessruimte. Krachttraining op de fiets is ook mogelijk, dit kun je doen door gedurende korte blokken (maximaal een minuut) op je zwaarste verzet te rijden met een hele lage cadans tussen de 40 en 60. Bij voorkeur voer je deze krachtoefening uit op een klimmetje of een viaduct. Zorg ervoor dat je hartslag onder je omslagpunt blijft.

Nu je in je normale trainingen aandacht besteedt aan souplesse en kracht is het de bedoeling dat dit ook omgezet wordt in je tijdritten. Daarvoor zijn de specifieke tijdrittrainingen, hierbij gaat het om de combinatie van kracht en souplesse.Deze trainingen worden bij voorkeur uitgevoerd in dezelfde houding als tijdens je tijdritten. Dus op je wedstrijd-/tijdritfiets ofwel met je opzetstuur. Het doel van deze training is dus het rijden met een hoge cadans en een grote versnelling. Dit houdt in dat deze training op zeer hoge intensiteit wordt uitgevoerd. Zodoende is het verstandig om dit maar eenmaal per week uit te voeren, naast (of nog beter ingepast in) je normale trainingsschema. Vanwege de hoge intensiteit is het ook van belang dat er voor de training een goede lange warming-up wordt gedaan.

Een veelgebruikte tijdrittraining is een intervaltraining. Een tijdrit wordt als het ware opgedeeld in intensieve blokken met daartussen recuperatie blokken. De lengte en intensiteit van de intensieve blokken hangt af van de lengte van de tijdrit waar je voor traint. De snelheid/intensiteit tijdens deze blokken ligt op wedstrijdniveau. Daarnaast is het van belang dat de snelheid constant ligt, dus in het eerste snelle blok wordt er net zo hard gereden als in het laatste blok, dus deel je training goed in. Het effect van deze training kan nog verbeterd worden door deze achter de brommer uit te voeren, zodoende ligt de snelheid nog hoger.

Hier een voorbeeld voor de indeling van een tijdrittraining.
Stel je moet een tijdrit van X kilomter rijden. Je begint je specifieke voorbereiding 5 weken voor de tijdrit. In de eerste week rijd je 4 blokken van X/8 km met tussendoor een recuperatie van X/8 minuten. Elke week rijd je een extra intensief blok, zodat je een week voor de tijdrit de afstand van de tijdrit rijdt in wedstrijdtempo, maar dan onderbroken door de recuperatie blokken. Dit is niet alleen een goede training voor de tijdrit, maar ook een goede indicatie van hoe hard je ongeveer zult rijden tijdens de tijdrit en hoe je deze dus zal moeten indelen (hierover later meer). In de laatste week neem je wat meer rust en zul je vlammen tijdens de tijdrit.

Aerodynamica en het Materiaal

Nu je fysiek optimaal geprepareerd bent voor je tijdrit is het van belang om te werken aan de wapens tegen je zwaarste tegenstander: de luchtweerstand!

Toen ze de grootste wielrenner allertijden (voor de onwetenden: Eddy Merckx) vroegen waarom hij met z地 werelduurrecord maar 28 spaken in z地 wielen had ipv de gebruikelijke 36 antwoordde hij: "elke spaak is een rem". Hiermee gaf hij aan hoe belangrijk de aerodynamica is tijdens een tijdrit.


figuur 3: Chris Boardman: de Koning van de Aerodynamica

Ongeveer 90% van de weerstand tijdens een tijdrit wordt veroorzaakt door de luchtwrijving, de overige 10% is de rolwrijving van de banden op de weg en de mechanische wrijving van je fiets(onderdelen).

Dus zorg buiten een optimale aerodynamica er ook voor dat je ketting soepel loopt (verzetkeuze) en je goede banden of tubes met weinig rolweerstand hebt.



Cyclist
Record, km/h
Date,
mo/day/yr
Height, cm
Mass, kg
BSA, m2
FA,
m2
Cd, m2
CX,
m2
Power, W

Merckx 49.432
10/25/72
184
72
1.940
0.3491
0.75
0.2618
380

Moser 51.151
01/21/84
182
76
1.969
0.3544
0.70
0.2481
400

Obree 52.713
04/27/94
182
71
1.912
0.3441
0.50
0.1720
359

Indurain 53.040
09/02/94
188
81
2.076
0.3755
0.65
0.2441
510

Rominger 55.291
11/05/94
175
65
1.791
0.3220
0.60
0.1932
456

Boardman 56.375
09/06/96
177
69
1.857
0.3342
0.55
0.1838
462


Tabel 2: Uurrecord overzicht van de verschillende houdingen

In Tabel 2 zal ik opnieuw aan de hand van het werelduurrecord aangeven hoe belangrijk de aerodynamica is. Hierin staan de gegevens van de verschillende coureurs, zoals hun lengte en gewicht, maar het gaat vooral om de waardes die de aerodynamica aangeven (BSA=lichaamsoppervlak, FA=Frontaal oppervlak, Cd=coefficient afhankelijk van houding en gebruikt materiaal en CX=drag coefficient voor de luchtweerstand). In de laatste colom is te zien wat het gemiddelde vermogen is wat de coureurs in het uur geleverd hebben. (indicatie een gemiddeldeToerfietser trapt een maximaal vermogen van ongeveer 300watt gedurende korte tijd)

De verschillen in Cd-waarde ontstaan door de versdchillende houdingen. Merckx reed op een "normale" fiets (zie figuur 2) met een normale houding. Moser was echter de eerste die met 2 dichte wielen en een laag ossekopstuur reed. (figuur 4). Het record van Moser stond jaren, totdat de excentriek Schot Obree het record van Moser verpulverde op een door hemzelf ontworpen fiets. Hij bedacht dat als hij z地 armen onder z地 bovenlichaam hield, hij op die manier het meest aerodynamisch op z地 fiets zou zitten. Dit in combinatie met een gruwelijk zwaar verzet (52x12) zou hem het werelduurrecord opleveren. In de tabellen is duidelijk te zien dat hij fysiek verreweg de zwakste coureur was en het op kracht moest doen ipv de souplesse van een rouleur. Echter de grote Indurain reed maar 300 meter meer dan de Schot, maar om het veschil in luchtweerstand te overwinnen trapte hij maar liefst 150 Watt meer vermogen. Dit terwijl de fiets van Indurain veel aerodynamischer was dan de fiets van Obree. Hier blijkt echter maar weer hoe essentieel een goede houding is.


figuur 4: verschil in houding tussen Moser, Obree, Indurain

De houding van Obree werd uiteindelijk verboden. Na Indurain verbraken Rominger en Boardman wel nog het uurrecord met een aerodynamische houding. Waarbij Boardman gebruik maakte van de superman houding, ook uitgevonden door Obree, hierbij staken je armen vooruit (zie eerste foto van figuur 3). Tegenwoordig is het reglement voor het uurrecord echter weer terug in de tijd gegaan. Er moet gereden worden op een fiets vergelijkbaar met die van Eddy Merckx in '72.

Bij een aerodynamische houding op de fiets is het van belang dat de rug zo plat mogelijk ligt. Hier zit echter een maar aanvast. Indurain, maar ook toppers als Armstrong en Jalabert zitten tijdens een tijdrit een stuk minder aerodynamisch dan tijdrijders als Boardman en Millar. Dit heeft er mee te maken dat niet iedere coureur in staat is om z地 krachten optimaal over te brengen op de pedalen in zo地 diepe aerodynamische houding. Daarom wordt er dan voor gekozen om iets rechterop te zitten, om zodoende toch het hoogste rendement te halen. Dit is in figuur 5 aangeven met de rode en groene houding ipv de zwarte. Hier is ook te zien dat het ideaal is dat je lichaam 3 hoeken van 90 graden maakt. Dus hoe dieper je zit, hoe verder je naar voren zal zitten, vandaar dat je voor een tijdrit of op je tijdritfiets altijd je zadel verder naar voren moet hebben dan tijdens gewoon fietsen. Houd er rekening mee dat met het naar voren zetten van je zadel deze ook iets omhoog moet. Experimenteer wat met je eigen houding en de stand van je zadel om zodoende een ideale tijdrithouding te vinden.



Figuur 5: De tijdrithouding 3 hoeken van 90 graden

Zorg er ook voor dat je knieen zo dicht mogelijk bij je frame zitten, om geen extra wind te vangen. Hetzelfde geld voor je armen op je ligstuur, leg deze zo dicht mogelijk bij elkaar, maar zorg er wel voor dat het comfortabel blijft en dat je een uur stil kan liggen in deze houding. Let er wel op dat je niet te grote aanpassingen aan de houding tegelijk doet, dit kan pijnlijk zijn. Verlaag dus je stuur met stapjes. Ook essentieel voor triatleten en wielrenners, train je rompstabiliteit door buik- en rugspieroefeningen!
En kijk op training in elke spiegelende etalageruit hoe je houding is!
Tijdrittoppers waaronder Michael Rich maken gebruik van SRM cranks bij het vinden van hun ideale tijdritpositie en materiaal. De SRM computer geeft de snelheid, hartslag, cadans en het geleverde vermogen weer. Bij het zoeken naar de ideale houding wordt er op de tijdritfiets op een (indoor) wielerbaan gereden. De combinatie van houding en materiaal waarbij een bepaald vermogen de hartslag het laagst is en de snelheid hoog is optimaal. In tegenstelling tot alleen windtunnelonderzoek wordt op deze manier naar meest efficiente houding gezocht en dus niet alleen de meest aerodynamische.

Het verhaal hierboven heeft duidelijk aangegeven hoe belangrijk de aerodynamica is voor een goede tijdrit. Vandaar dat ik hier een lijstje geef van aerodynamische aanpassingen met daarbij hoeveel tijdwinst ze opleveren in een tijdrit van 40 km en wat ze ongeveer kosten. Daarnaast zijn de meeste accesoires ook nog eens moraal verhogend, hetgeen ook zeer belangrijk is voor een tijdrit (denk aan coureurs die in de gele trui ineens een stuk beter tijdrijden).

Opzet-/ligstuur ipv normale stuur bocht 2-4 min 50 euro

Compleet tijdritstuur ipv opzet-/ligstuur 30 sec 150 euro

Tijdritpak ipv shirt + broek 30 sec 100 euro

Tijdrit overschoenen ipv alleen schoenen 15 sec 15 euro

Hoge velgen, weinig spaaks ipv standaard 32spaaks 2 min 200 euro

Dicht achterwiel +hoge velg ipv hoge velgen 30 sec 500 euro

Tijdrithelm ipv standaard helm 30 sec 100 euro

Helm met gaten afgeplakt ipv standaard helm 20 sec 25 cent


figuur 6: P3 Carbon tijdritmonster van CSC

de Wedstrijd

De dag voor de wedstrijd zorg je ervoor dat al je materiaal in orde is. Dus je fiets is goed afgesteld je kleding ligt klaar en de benen zijn goed glad. Op de wedstrijddag zelf zorg je ervoor dat je maximaal 2 uur voor de tijdrit op het laatst gegeten hebt. Rijd een goede warming-up tot 5 minuten voor de start, waarbij je met een paar versnellingen de benen alvast van het melkzuur laat proeven, zodat de spieren goed op spanning staan. Verken tijdens de warming-up (nogmaals) het parkoers, zodat je alle bochten kent en weet hoe ze erbij liggen (nat/droog/zand/grind). Doe tijdens de warming-up een (extra) zweetshirt aan dat uit kan voor de start. Droog je nog even af van het zweten en rits vervolgens je pak dicht. Trek je overschoentjes aan en drink nog wat water. Zorg dat je altijd drinken bij je hebt bij een tijdrit langer dan 10 km. Concentreer je op je start.


figuur 7: Knaven tijdens de warming-up

Tijdens de race is het van belang dat je niet ondanks de theoretische kennis die je hebt opgedaan in dit artikel weer als een dolle dwaas gaat rijden zonder na te denken. Deel je race goed in en ontspan je boven lichaam!! De kracht komt uit je benen en je onderrug, dus knijp niet hard met je handen in je tijdritstuur. Je bovenlichaam wordt ondersteund door de armsteunen van het ligstuur en je handen zijn er alleen om te sturen (en schakelen). Zodra je teveel druk zet met je handen zet, wordt je bovenlichaam gespannen en dit betekent dat het gaat meebewegen op de cadans van de benen. Echter des meer beweging er op het bovenlijf zit, des te meer lucht vang je. Hetgeen uiteraard nadelig is voor je aerodynamica.

Zorg dat je direct in een goed tempo start, als je te langzaam begint dan maak je dit aan het eind nooit meer goed. Echter zorg er ook voor dat je jezelf niet opblaast in het begin van de race, begin dus met een stevig submaximaal tempo (dit is vergelijkbaar met het tempo in de intensieve blokken tijdens de training), de verzuring komt vanzelf. Uit onderzoeken is gebleken dat een zo地 constant mogelijke intensiteit het beste resultaat oplevert. Hou hier ook rekening mee als het hard waait, schakel op tijd terug bij tegenwind en laat je niet gek maken door je snelheidsmeter, maar luister naar je lichaam en hartslagmeter. Drink in een tijdrit altijd op de langzaamste stroken, aangezien op lage snelheid de aerodynamica minder belangrijk is dan op de snelle stroken met wind mee, daar verlies je meer tijd door te gaan drinken.

Zorg ervoor dat je de bochten goed aansnijdt (buiten-binnen-buiten) en je na de bochten weer goed opgang trekt, dus schakel terug voor trage/scherpe bochten om zodoende na de bocht weer sneller op gang te komen. Rijdt in een tijdrit ook nooit met je gemiddelde snelheid op je teller. Zet deze op afstand, zodat je weet hoe ver het nog is. Als je teller op de stopwatch/tijd functie staat kun je makkelijk het verschil met de renner voor je opnemen, door te kijken wanneer hij in de verte door de bocht gaat. Maar pas op, dit kan natuurlijk ook slecht zijn voor de moraal als blijkt dat je terrein verliest.

Hoeveel je ook op souplesse hebt getraind en heel de tijdrit een mooie cadans hebt getrapt, aan het eind zul je merken dat de souplesse langzaam minder wordt. Schakel dan een tandje bij en pers er nog alles uit tot aan de finishlijn. (en houd je bovenlichaam nog zoveel mogelijk in bedwang!)

Zorg dat je na de finish directe koolhydraten (sportdrank) bij je hebt en een handdoek om het zweet af te drogen, daarnaast heb je natuurlijk nog een handdoek voor het slijm op je bek en het vet op de benen!

Zorg ook dat je niet een paar uur wacht met eten na een tijdrit, maar dat je een goede maaltijd binnenkrijgt om je kooldryhaten en eiwitten weer aan te vullen om het herstel te bevorderen.

Bronnen + Interesting stuff

Boeken

Het nieuwe basisboek Training, PGJM Janssen
Praktisch Trainingshandboek Wielrennen, Paul van den Bosch
Moderne training voor wielrenners, Cees Vermunt

Internet

http://sportsmedicine.tk/
http://www.analyticcycling.com/
http://www.bicyclesports.com/
http://home.conceptsfa.nl/~rivala/Wielren.htm

Tijdrijders met een fameuze stijl

Christophe Moreau
Jorg Jaksche
Jan Ullrich
Danilo Hondo
David Plaza
Michael Rich
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
jimmynator



Geregistreerd op: 03 Mrt 2010
Berichten: 131
Woonplaats: Kortrijk

BerichtGeplaatst: 23-02-2011 18:11:50    Onderwerp: Reageren met citaat

Yep,

Kon je daar geen kort verslagske van maken Smile

hetgeen ik uit een vluchtige kijk over de tekst heb geleerd is dat iedereen die rijdt een tijdritstuur moet kopen wat ons 1 minuut kan opleveren:

http://www.decathlon.be/NL/verlengstuk-type-triatlon-69508441/#AVANTAGES

en dat we schoenovertrekken moeten aandoen.

Tot de volgende!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Timothy



Geregistreerd op: 26 Feb 2010
Berichten: 69
Woonplaats: Kortrijk

BerichtGeplaatst: 25-02-2011 13:42:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Hieronder wat extra uitleg.
+ een ideaal schema voor de laatste 30min opwarming voor de start.

http://www.tijdrijden.nl/tijdritten/
ga op de link en bereken voor jezelf...


STARTNIEUWSTIJDRIJDEN
beginnentijdrit houdingtrainenmateriaaltijdrittenKALENDERUITSLAGEN
Time Trial & ErrorTijdrit uitslagenUitslagen PDF
wedstrijdenmateriaalFORUMCONTACT


--------------------------------------------------------------------------------

Startpagina サ Tijdritten rijdenTijdritten rijden
Het rijden van tijdritten vind je leuk of niet leuk, een tussenweg is er niet. Ondanks dat de tijdritten soms maar 7-8 km lang zijn is de voorbereiding op de wedstrijd erg belangrijk.
Hoe goed je misschien ook wel getraind hebt, je materiaal op orde hebt, een tijdritwedstrijd is anders. De spanning, adrenaline doet rare dingen. Je zult merken dat je hartslag al voor de start heel hoog oploopt en na de start zit je al binnen 10 meter vol in het rood. Des te meer om er voor te zorgen dat je ontspannen en goed voorbereid aan de start staat van een tijdrit.

Voorbereiding tijdrit
We hebben goed getraind en ons materiaal is nagekeken en in orde. We hebben reserve materiaal bij ons, we vergeten onze schoenen en helm niet (iedereen zal lachen, maar ik denk dat het iedereen wel een keer overkomt! ) en gaan op tijd naar de wedstrijd.
Probeer zo vroeg mogelijk op het parcours aanwezig te zijn zodat je nog de mogelijkheid hebt om deze te verkennen en rustig in te fietsen, meestal is dit namelijk tijdens de wedstrijd zelf verboden. Dus voordat de eerste renners starten en je nog 1-2 uur moet wachten is het een mooie gelegenheid om op de fiets het parcours te verkennen.
Let op de windrichting, wegdek, gaten in de weg en de bochten. Waar kan je even schuilen achter bebouwing en waar heb je richtpunten. Hoe moet je de wedstrijd verdelen in combinatie met de wind. Tijdens het inrijden is er ook mooi gelegenheid om voldoende te drinken.
Ga even bij de start langs om de tijd gelijk te zetten met je eigen klok. Haal je rugnummer op, deel twee van de warming-up voor de tijdrit kan beginnen.

Warming-up tijdrit
Tijdens het verkennen van tijdritparcours hebben we al rustig 20-30 minuten ingefietst, de volgende fase van de warming-up doen we het liefst op de vaste fietstrainer zoals de Tacx.
Voor een warming-up schema : zie tabel onder aan de pagina. Zorg dat je 3 minuten voor aanvang wedstrijd aan de start staat.

De tijdrit
Probeer de tijdrit zo goed mogelijk te verdelen, te hard starten zal er voor zorgen dat je het laatste deel in moet leveren. Start je te langzaam dan haal je de verloren tijd nooit meer in. Verdelen is dus het sleutelwoord.
En alleen door het te doen leer je hoe je het beste je wedstrijden kan indelen.

Snij de bochten goed aan, op tijd voor een scherpe bocht terug schakelen. Tijdens de wedstrijd je zelf focussen op rijders voor je of punten in het landschap. Probeer niet aan de pijn in je benen te denken, pijn is maar voor even.
Het eerste deel van de wedstrijd is het zaak om zoveel mogelijk op souplesse te rijden, tegen het einde van de wedstrijd kan je als je echt niet harder kunt een zwaarder verzet te trappen met een lagere rpm.


Warming-up schema tijdrijden :
Voer je max HS in: HS pm


Hartslag zone tijdens de wedstrijd : + / - hartslagen.

Schema 30 minuuten Warming-up
Min HS Verzet RPM
2 Medium 90
2 Medium 100
2 Medium 110
2 Medium 120
2 Rust Rustig Herstel
3 Zwaar 80
3 Zwaar 85
3 Zwaar 90
2 Rust Rustig Herstel
3 Medium 85
3 Medium 110+
3 Medium <50

| Tijdrit kalender 20115
mrt Kerken11kmWebsite6
mrt Naaldwijk18kmWebsite2
apr Warns7kmWebsite6
apr Kerken11kmWebsite10
apr Raesfeld 0kmWebsiteGehele tijdrit kalender サ klik hierFabian Cancellara wint WK tijdrijden Mendrisio Tijdrijden.nl partners逼umber Seven foto's
Aankondigingen
ゥ tijdrijden.nl 2011 | ontwerp & realisatie : alstro webdesign
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
jimmynator



Geregistreerd op: 03 Mrt 2010
Berichten: 131
Woonplaats: Kortrijk

BerichtGeplaatst: 25-02-2011 19:39:23    Onderwerp: Reageren met citaat

Goed gevonden Peelaers!
Ik stel voor dat we vanaf volgende week iedere keer een tijdrit-stuk inlassen. zo leren we hoe we best rijden in de bochten ed.

Ik zal dit weekend gaan kijken voor een tijdrit 'stuuropzetstuk'. dit kan ons al veel tijd winnen tijdens de ploegentijdrit!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Beuterverzet 53x11 -> Tips en Tricks Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum